slide show

Får jag...

....bjuda på ett tips på härlig rabareberpaj?
 
Så lycklig! Så tacksam! Så glad! 
Kan inte riktigt hitta orden....men så hel nu när jag får designa mitt liv!
När solen skiner, barnen är sams och jag har fått tid att njuta i solstolen och tagit en PW.
Denna dag ett liv - lånade ord från Astrid Lindgren.
 
Imorgon väntar först firning av min älskade mamma på hennes födelsedag, sen lite jobb följt av "kioskvärdinna"  på tjejernas match. 
Full fart men helt ok, nu har jag latat mig klart=)
 
Skickar med ett underbart recept på rabarberpaj som älskade T bakade till oss. Första rabarberpajen för året är alltid något speciell! Receptet lånat från boken Tofvehult.
 
 Deg till paj:
3 dl socker ( 1,5 dl strö, 1,5 dl farin)
2 dl vetemjöl
1 dl havregryn
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsockeer
1 nypa malen kardemumma
1 ägg
100 g smält smör el margarin
 
Fylllning:
500 gr rabarber
 
Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader. Blanda alla torra ingredienser. Knäck i äget och rör om.Lägg i rabreber i pajformen och strö över smulblandningen. Strila det smälta smöret/margarinet över. Grädda i mitten av ugnen 30-40 min tills pajskalet fått fin, gyllenbrun färg.
 
 
Kramkram
A
 

Kom ihåg mig?