slide show

Brytpunkt....

.....lyssnar på Mia Skäringers bok Avig Maria och har kommit till en brytpunkt.
 
God fortsättning kära läsare!
Hoppas nyårsafton innehöll glädje och lycka och att det fortsätter hela 2016!
 
Jag brukar alltid fota både dukning och gäster men i år, nej inte alls. Så himla tråkigt :(
Kvällen flöt på fint vi var 19 personer, 10 vuxna och 9 barn och vi hade sååå kul!
Vi dansade till långt in på natten. Snubblade i säng runt 03,00, fylld av bubblande glädje och lycka. Vaknar törstig, trött men utan  baksmälla! Så där och då vet jag att..... 2016 kommer bli the best year ever!!!!
 
Genom mitt liv så har jag alltid valt mina egna vägar, gått dit jag själv velat, lämnat det som inte känts rätt oavsett om det varit jobb, vänskap, förhållande eller boende. Med åren har jag blivit mera "vuxen" inte vågat hoppa utan livlina, alltid lämnat en bakdörr öppen, ett fönster på glänt eller ena foten kvar på den "säkra " sidan.
Har jag trivts med den vuxna Annika jag har blivit? Njaaaa känner inte igen mig kan jag säga.
Känt mig som en heliumballong som ska försöka passa in i en fyrkantig box. Jag försöker, försöker att få plats, om jag bara håller andan lite så går det! Japp det går, jag får plats i den fyrkantiga världen! Det skaver och gör ont men jag passar in, jag har lyckats? Puuuust jag måste andas och poff där flyger jag ur den fyrkantiga boxen och ballongen som är jag stiger mot skyn. Snabbt, snabbt finns omvärlden där och fångar mitt snöre, drar mig ner mot marken, ner mot den fyrkantiga boxen igen. Inte så snabbt där flicka lilla, vart tror du att du är på väg??
Nu skriver jag 2016, året då jag åter får vara heliumballong. Fylld med drömmar och visioner. Med glädje och lycka!
Aldrig mer ska jag låta någon dra ner mig den fyrkantiga boxen. Nu har jag kommit till min brytpunkt, insett vad jag vetat långt inne. Sakta stiger jag i min ballong mot himlen. Men om jag inte lyckas? Om jag valt fel?
Vet du de tankarna mot jag bort med tankar om lycka, med glädje och insikten om att jag har bara en väg att gå, uppåt och framåt!
Önskar dig ditt mest fantastiska år!
 
 
Kram
A
Ekenäsliv

All lycka till dig vännen!!!
Om jag då bara vågade... Så mycket där inne som bubblar som ju vill ut.
Hur vågar man tro på sig själv o sina drömmar...?
Brottas med "inte kan väl jag.."
Jag lovar att finnas här o heja på dig o kanske få styrka av det!
Kram Anna


Kom ihåg mig?