slide show

Njutbart....

....jag tycker mycket är njutbart!
Älskar kakor, stark mat, gott vin oavsett rött , vitt eller rose, en långpromenad i skogen, ett tufft pass på gymmet, ligga i soffan och slö sappa på tv, umgås med min familj, en fika med vänner kort sagt jag tycker livet är njutbart!
 
Visst finns det en del saker i vardagen som inte alltid är lika upplyftande....att städa, hänga tvätt, plocka ur diskmaskinen...ja du vet de dagliga hushållssysslorna. Men jag har ett tips!
Kanske gör du det redan, om inte så testa, för mig funkar det!
 
Jag skriver varje kvällen, morgondagens " 6 most important things" lista. En to do lista med enbart 6 punkter. Inte 6 punkter med massa sneda streck från varje punkt eller underrubriker utan 6 punkter.
Överst så står det som jag ev inte hann med dagen innan, om gårdagens saker är gjorda så fyller jag översta punkterna med det där som är trist eller det som känns obehagligt. Jag börjar alltid ovanifrån...
På så vis gör jag det som jag vanligtvis drar mig för, och då känns övriga punkter så lätta så lätta!
Jag slutar inte förrens listan är slut, om inte "livet" kommer emellan och jag behöver flytta punker till dagen efter.
Men jag har gått med i DINDIN klubben - Do it now Do it now! Inget blir bättre av att det skjuts upp!
 
Jag har fått frågan om det inte är svårt att vara egen företagare? Om det inte är lätt att ta en "vilodag" det är ju liksom ingen som bestämmer över dig?  
Visst finns det saker som företagare som jag tycker är knepiga, mest relaterat till bokföring, för jag tycker det är sååå trist. Men att ta en vilodag ...visst ibland kanske inte arbetsmoralen är på topp men i ärlighetens namn har vi inte alla såna dagar? Oavsett om du är anställd eller egen? 
Min 6 most list hjälper mig hålla fokus, min plan och mitt mål driver mig och jag vet att när jag gjort det jag ska på min lista ja då är det ok att ta det lite easy :) Eller göra något jag vill, kanske träna, fika med vänner eller läsa en bok. Men först listan!
Nu åter till dagens göromål och att beta av listan :)
 
Dagens bild, är från förra fredagen då sötaste T ville baka efter skolan och bjöd mig på brownie med vaniljglass - ren njutning!
 
Kramkram
A

Kom ihåg mig?