slide show

Viljan....

....att prova för mig nya saker, utmana mig är ett genomgående tema denna sommar.
 
Sitter här med en kopp kaffe och luktar på regnet, det efterlängtade! Inte trodde jag väl att jag, som älskar solen skulle uppskatta regnet, men så är fallet.
 
Hittills denna semester har jag utmanat mig med att campa, läs tälta. För mig är det ett stort steg, har svårt för detta med gemensamma utrymmen, såsom toa och disk... Men jag överlevde och vi är fortfarande gifta *ler*
Jag har även provat att laga maträtter som jag inte tidigare har gjort. Det är stort...jag tycker nämligen att laga mat är en nödvändigt ont och inte speciellt kul...Men faktiskt är det lite kul, nu när jag har tid.
 
Idag har jag testat något nytt...igen :)
Hittade ett recept på körsbärslikör, i tidningen Elle mat och vin ( by the way ny tidning för mig, mycket bra och inspirerande tidning, den lär jag köpa flera gånger!)
Så ut och plocka körsbär innan getingarna äter upp alla:) Fick hjälp av söta T att blanda.
Nu får vi "underhålla" med mera bär, socker och vodka och så om 6 månader får vi smaka!
 
Hittade även ett trevligt recept på lingonsylt......blir till att plocka lingon med andra ord:) 
Men inte idag. En annan dag.
 
Ikväll blir det jobb, spaklass väntar!
 
 
 
Kram
A
Ekenäsliv

Ja, tänk... Nu har vi blivit så bortskämda med sol att det är lite skönt när det inte gassar på en hel dag ;-)
Här kom det dock bara två droppar så det var inget regn att räkna med.
Ha en fin kväll!
Kram Anna

Mammsen

Härligt när man vågar våga. Det där receptet på lingonsylt får du gärna dela med dig utav. Camping ÄR livet säger en husvagnstokig en.


Kom ihåg mig?