slide show

Vill...

...tipsa er om att lyssna på Leila Lindholms sommarprat i P1!
Kanske har du redan gjort det? Själv gjorde jag det härom dagen. Regnet öste ner utanför ( liksom idag), brasan var tänd och likaså ljusen på bordet. Själv låg jag under en filt med headsetet på och lyssnade på Leila.
Hon har fått en del spott och spe för just detta sommarprat men i mina ögon är hon en driftig kvinna som väljer att gå sin egen väg och har modet att berätta om att hon lyckats. Hon är "osvensk"  när hon berättar om hur hon valt att gå sin väg på sina egna premisser. 
Jag blir så imponerad av kvinnor ( ja män för den delen oxå) som går sin väg, som litar på sin magkänsla, sticker ut från mängden. I vårt lagom land är det fult att vilja något mera, att vara lycklig och må bra är något som måste botas med att prata negativt om och tystas ner. Förlåt att jag idag är synisk och smulan pessimistisk!
Kanske kan det vara ett friskhetstecken från mig efter år av att vara bunden i kedjor ( metaforiskt talat)?
Om även du vill bli boostad eller bara är nyfiken på vad som got me going så hittar du Leilas sommarprat här!
 
 
Kram
A

Kom ihåg mig?